3u1: Vibe metropole, duh prošlosti i nevjerovatan zen

Nikada nisam krila manjak simpatija prema središnjem dijelu Europe. Za moj ukus, Germani su nekako previše hladni da bih ih stavila na vrh liste ljudi s kojima želim provoditi vrijeme i čijim gradovima želim lutati.

Ali s druge strane, kako volim ići okolo i upoznavati sve što mi je nepoznato, ne propuštam ove prilike koje mi se nude i igrom slučaja, ove godine, Austrija mi je već dva puta bila stanica, a do kraja godine još jednom putujem u zemlu Mozzart kuglica.

Najhladnija tri dana protekle zime, provela sam u Beču. Treća posjeta Kurzovoj zemlji neka ostane skrivena informacija dok ne odem. A još uvijek mi se nisu slegli utisci iz Salzburga – 4. najvećeg grada u Austriji.

Isprva, nisam očekivala mnogo, ali hintovi koje sam dobila od ljudi koji su već bili tamo i oni na koje me je naveo Mr.Google su ta očekivanja pomjerili dosta visoko na mojoj ljestvici. Onda sam čak bila pomalo tužna jer sam mislila da neću imati vremena da vidim sve što želim, jer idem na ERASMUS+ trening, a ne čisto turistički. Spletom okolnosti, uspjela sam naći vremena da sve obiđem i da uživam u ovom savršenom gradu sa svojim i s nekim novim ljudima, a koje sada već mogu nazvati drugarima.

Sve vas koji volite vibe metropole, a ujedno jako cijenite manje gradove zbog praktičnosti, Salzburg će oduševiti. Dok hodate centrom jasno je da ste u velikom europskom gradu, koji preplavljuju turisti. Onda se pomjerite malo uzbrdo i nađete se u dijelovima starog grada, okruženi prastarim zidovima među kojima se odvija život 21. vijeka i dvorcima koji vraćaju u period Austro-ugarske imperije. Pogled odatle se spušta na zeleni,ledeni Salz, za koji legenda kaže da ako u tu vodu umočite prst, od hladnoće ćete se zalediti cijeli. 

Dok je posmatrate s visine, svojom širinom i brzinom izaziva strahopoštovanje, ali kad pružite korak njenom obalom, pruža neobjašnjiv mir. Ili prostor u uređenom gradu gdje možete ludovati s ekipom bez da ikome smetate. 🙂

A tamo negdje usred gradske vreve neko kreativan nekada je smjestio predivni Mirabell park i palaču unutar koje se smjestio. Ne znam za ostale, ali meni je probudio predivne emocije, jer me podsjetio na goblene koje je moja pokojna baka držala na zidovima svog stana.

Elem, Salzburg je grad pun iznenađena. Tamo sunce sija dok su oblaci tamni toliko da tamnije nikada nisam vidjela. Tamo su se predivni dvorci nadvili nad modernim gradom. Tamo svaka treća osoba koju sretnete govori naš jezik. Tamo se smjestilo predivno mjesto za posjetiti, ali, odgovorno tvrdim – i za živjeti!

Tamo postoji i nešto što u isto vrijeme potvrđuje i opovrgava tezu o hladnoći i uštogljenosti Austrijanaca. Zove se palača Hellbrunn, i to je svojevrsni luna park za odrasle s početka 17. vijeka koju je izgradio  Markus Sittikus von Hohenems, Princ-Nadbiskup od Salzburga. Bio je poznat po svom smislu za humor i zato je po cijelom imanju instalirao skrivene fontane koje su bile “iznenađenje” za njegove goste dok bi se divili detaljima širom posjeda. E pa, moja ekipa i ja smo bili ti iznenađeni i okupani gosti. Većina je iz palače izašla mokra do kože. 😀

Osim posjete Hellbrunnu koja će vas koštati 10-tak eura, uživanja u Maribell parku za DŽ, šetnje pored Salza i uličicama starog grada, nikako nemojte propustiti ručati u Sushi Wok Star restoranu, napraviti fotke u random ulicama koje će neobično neodoljivo izgledati zbog mnogobrojnih žica, bez kojih tramvaji i trole ne bi mogli funkcionisati,  obići rodnu kuću čovjeka čije je ime sinonim za klasičnu muziku – Mozzart Gebursthaus... A kad smo kod Mozzarta, njegovim imenom su nazvani i božanstveni slatkiši koji su za mrvicu bolji nego igdje drugo u Austriji.

Kad odete u Salzburg, posjetite šta god želite i radite šta god hoćete – samo odite! Jer Salzburg je grad koji nije ni najljepši, ni najpoznatiji, ni najpopularniji, ali će vam biti sigurno jedan od najdražih! 

Leave a comment