PARIS GUIDE: “Neprocjenjivo” je bila moja omiljena riječ u francuskoj prijestolnici

Grad svjetlosti je jedna od najposjećenijih svjetskih destinacija. Nije li onda malkice preambiciozno da vas ja vodim kroz Paris?

‘Ajde da vam ja pokažem gdje sam bila i šta sam radila u ovom božanstvenom gradu, možda vam se dopadne da neki od dana koje budete proveli tamo, provedete baš na nekom od „mojih“ mjesta. I neka vam se moji savjeti nađu pri ruci dok budete lunjali beskonačnim pariškim ulicama.

# Kupi kartu za više vožnji metroom

Pariški metro je, kažu, treći najkomplikovaniji na svijetu, odmah iza njujorškog i londonskog. A ako niste neki mega giga budža biće vam neophodan za istraživanje i uživanje. Cijena karte za jednu vožnju je skoro 2,5 eura, a za 10 vožnji nešto manje od 15 eura. Kad izračunate sve, vidjeti ćete koliko ćete uštedjeti, ako se odlučite za kupovinu „paketa“ karti.

# Nikuda s taxijem

I ovo važi ako niste mega giga budža. Taksi je pakleno skup. Jasno vam je koliko ako vam kažem da sam platila 7 eura za vožnju od nekih minut (računajte da je bila gužva u saobraćaju) i odvezla se bukvalno iz ugla zgrade ispred koje sa sam sjela u taxi.  Nisam glupa ni bahata, samo nisam znala koliko je blizu hostel koji sam tražila. 😀

# Posjeti Louvre – pazi da nije utorak

Ako ste gledali video iz Pariza, znate i da smo V. i ja otišli u Louvre u utorak, 100% nabrijani na trenutak kad ćemo vidjeti Mona Lizu, a tamo su nas dočekale rešetke na ulazu i natpis da muzej radi svim danima osim utorkom. Kad smo kod Louvre-a, imam jedan instagramični hint – priuštite si luksuz da odete u wc dok ste u Louvre-u. Iskustvo piškenja u ovom velelepnom muzeju će vas koštati eur i po, ali obećavam da će to biti najljepši javni wc u kome ćete ikada u životu biti! Znam da će vas većina umrijeti od smijeha ili ishejtati ovaj savjet, ali će vas 90% prvom prilikom otići da provjeri o čemu sam pričala.

# Pogledajte Paris iz ptičije perspektive

Montmartre je najbožanstveniji pariški kvart. Odiše posebnim šmekom, a kako i ne bi kad su tu decenijama živjeti i stvarali najpoznatii francuski, pa i svjetski umjetnici. Osim toga, s vrha se pruža najljepši pogled na Paris. Ne zna se je li ljepši danju ili noću, ali ugođaj je definitvno bolji naveče. Preporučujem da ponesete bocu vina, osigurate si dobro društvo i odete vidjeti zašto je Paris Grad svjetlosti. Ostati ćete bez teksta, obećavam!

# Suvenire kupuj kod uličnih prodavača

Ulice su pune uličnih prodavača, koji nude najjeftinje suvenire na dunjaluku. Razlika u cijenama kod njih i u suvenirnicama je ogromna, zato nemojte da vas brine što oni rade nelegalno i što ih policija svako malo tjera – uštedjeti ćete.

# Probaj najskuplje kroasane i macaronse

Ako pretvarate eure u marke i na tom principu odlučujete na šta trošiti novac, nećete u Parizu probati dobar kroasan ili macaron. Zaboravite pretvaranje, uživajte u trenutku i zaputite se u Ladurée po macaronse i Du Pain et des Idées po kroasane. Ponašajte se kao pravi Parižani i popijte kafu uz kroasan. I ne brinite, nećete bakrotirati zbog ovog ćejfa, samo ćete poslasticu u Parisu platiti tri ili četiri puta više nego kod nas. Ali niste svaki dan u Parisu, zar ne?

# Pronađite Svetu kapelu (Sainte-Chapelle)

Jeste li ikada bili u crkvi koja je okružena zidinama i objektima u kojima se danas nalaze pravosudne i policijske službe jedne države? Onako bukvalno, kao da čine utvrđenje oko crkve? Niste. I nećete vjerovatno ako u Parizu ne pronađete Sainte-Chapelle, crkvu koja vas mami svojim vrhom dok hodate najstarijim dijelom grada, a nikako da je ugledate u cjelosti. Sagradio ju je Luj IX kao kraljevsku crkvu u kojoj će čuvati Isusovu Krunu od trnja i dio križa na kome je on razapet, a sve te institucionalne zgrade su je okružile jer je smatrao da vlast i pravda dolaze od Boga. Iznimno zanimljiva gotička crkva i još zanimljivija priča koja se vezuje za nju.

# Posvetite dan Eiffelu i Marsovim poljima

Ja jesam. Nekih 6-7 sati sam provela u ovom dijelu grada, a prošlo je kao dlanom o dlan. Nemam vam šta drugo reći nego da uključite sva moguća čula i upijate sve to što je oko vas. Bezveze mi je da vam opisujem svu tu ljepotu, jer neću uspjeti. Nemam ja tih riječi. Jedini savjet koji vam mogu dati jeste da ne trošite novac na penjanje na Eiffelov toranj, jer kažu da pogled odozgo jeste lijep, ali nije to to, nedostaje ono glavno u Parizu, a to je sam toranj. Ja sam poslušala ovaj savjet i umjesto toga otišla popiti kafu u bistrou Le Champ de Mars, predivnom lokalu sa višedecenijskom tradicijom a iz čije bašte se pruža pogled na Eiffela i Marsova polja, jer je od Čelične gromade udaljen samo nekih 400m.

# Krstarite Senom

Ovdje je ugođaj krstarenja još ljepši nego u Amsterdamu. Pogled na Paris s vode i ispratiti kuda se sve to Sena zavukla i kraj čega sve se smjestila – neprocjenjivo! Tempirajte krstarenje predveče. Kad se vratite trebali biste plovidbu završiti u vrijeme kada se pale svjetla na Eiffelu. Situacija da ako pogledate u jednom smjeru vidjet ćete bezbroj sijalica na tornju, a ako pogledate u drugom vidjećete njegov odsjaj u vodi – neprocjenjivo! (opet)

Kao i toliko toga drugog u francuskoj prijestolnici. Mislim da mi je to bila omiljena riječ tokom boravka u Parisu, a to možete zaključiti i po pretposljednjem paragrafu. 😀

Ovim se odjavljujem iz Parisa, uskačem u voz i javljam se iz Madrida!

Leave a comment